52 noves altes posicionen ‘Castelló Ruta de Sabor’ com a marca referent de la cultura culinària mediterrània

150

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

-La Diputació ha fet entrega hui de les certificacions a les noves empreses adherides i suma 353 entitats en la marca gastroturística per excel·lència de la província

-El president José Martí anima a les incorporacions a construir sinergies “que ens empente a convertir-nos en una destinació turística de valor afegit i diferenciada

La Diputació de Castelló ha incorporat aquest dijous 52 nous productors d’aliments castellonencs i entitats turístiques a la marca gastroturística ‘Castelló Ruta de Sabor’. Amb aquesta ampliació, una de les més importants fins al moment, ja són 353 les entitats que han decidit gaudir dels beneficis que aporta formar part d’aquest selecte club, que des de fa un parell d’any treballa per millorar i ampliar el posicionament de Castelló com a destí turístic gastronòmic més enllà de la nostra demarcació.

L’adhesió de totes les entitats s’ha materialitzat aquest matí al Saló de Recepcions del Palau Provincial amb un senzill acte en què s’ha fet entrega a totes les noves empreses adherides del certificat d’ús de la marca ‘Castelló Ruta de Sabor’. Això s’ha conclòs un procés que ha durat mesos, en què tots els aspirants han hagut de superar auditories i controls per a avalar la qualitat dels seus productes.

De les incorporacions que s’han fet efectives hui mateix 19 corresponen a productors agroalimentaris i les 33 restants a empreses i institucions turístiques de la província. La diputada de Turisme ha traslladat el seu missatge de benvinguda a totes les entitats presents i les ha felicitat per contribuir “amb el vostre ben fer” a convertir Castelló “en una referència de la cultura culinària mediterrània”. En opinió de Virginia Martí, aquesta marca viu ara mateix “una etapa molt dolça perquè cada vegada compta amb més suports i és més coneguda tant dins com fora de les nostres comarques, un èxit per a la nostra província que pot nodrir-se de l’arribada de majors turistes atrets per la nostra gastronomia”.

El president de la Diputació, José Martí, que s’ha expressat en termes semblants, ha enviat un missatge de suport a totes les empreses, a les quals anima a construir “des de ja mateix” sinergies que “ens empenten a convertir-nos en una destinació turística de valor afegit i diferenciada”. En aquest sentit ha insistit que hem d’esforçar-nos per a desenvolupar i diversificar l’economia per a poder afrontar amb millors armes la recuperació econòmica.

Per part seua, el diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez, ha fet una lectura positiva de la trajectòria de la marca, ja que “part dels integrants provenen de l’interior i això significa que hi ha futur i progrés en aqueixa zona”. “Sou una part important d’aquesta lluita contra la despoblació”.

Tot i que la irrupció de la pandèmia aquest 2020 ha trastocat els plans els plans de transformació i ressorgiment de ‘Castelló Ruta de Sabor’ “això no siginifica que aquests hagen quedat aparcats o descartats. No més lluny de la realitat, hem treballat per a impulsar una nova estratègia de creixement que passarà per millorar la paquetització i la comunicació de la marca”. Totes les novetats, que es concentren en cinc línies d’actuació, es presentaran en breu.