Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella

Aquestes jornades, les més longeves de la trufa a la Comunitat Valenciana, oferiran menús protagonitzats pel “diamant negre” en dotze restaurants, demostracions de cuina en viu i tres tallers de productes típics. El cap de setmana del 20 de febrer es combinarà la trufa amb la literatura, en el primer “Morella negra”. Avui, també es lliura el premi Turisme de Morella a Ferrero Rocher.

1-Premi Turisme de Morella- Alcalde i representants de Ferrero Rocher

Morella presenta avui la tretzena edició de les jornades de la trufa negra. Aquestes suposen la cita gastronòmica per excel·lència de la localitat i s’han consolidat com un referent de l’alta cuina. Des d’avui i fins al 13 de març, el “diamant negre” es converteix en el protagonista culinari, al predominar en els menús especials de dotze restaurants. A més, aquest ingredient es posarà en valor amb activitats complementàries, que en els últims anys han estat tot un èxit, com són els show-cookings i els tallers de productes típics. Finalment, aquest any s’unirà la literatura i la gastronomia, amb el cap de setmana de novel·la negra que s’ha organitzat del 19 al 21 de febrer. Una àmplia oferta d’activitats que converteixen la trufa en la gran protagonista de les properes setmanes a Morella.

El regidor de turisme, Jorge Garcia, assenyala que “les Jornades de la Trufa són un referent de l’alta cuina i permeten als veïns i visitants conèixer els secrets d’aquest producte tan prestigiós i gaudir-lo amb menús especials i amb activitats complementàries”. A més, l’edil indica que “els show-cookings, les mostres i degustacions de productes o el cap de setmana de novel·la negra són elements diferenciadors respecte a moltes altres jornades gastronòmiques, que permeten tenir una oferta més àmplia d’activitats per gaudir de Morella, la seva cultura i gastronomia durant tot un cap de setmana fins a mitjans del mes de març”.

Show-cookings i degustacions
Els show-cookings han estat un gran èxit en els últims anys. En ells, hi participaran els restaurants Casa Roque, Cardenal Ram, Palau dels Osset i Casa Pere, Mesón del Pastor, Daluan i Restaurant Pizzeria Lola i El Faixero, ensenyant a cuinar la trufa, a diferenciar-la, a conservar-la o millorar els sabors  dels plats. Aquests tindran un cost de només 2 euros i es realitzaran els divendres a la nit, a les 20 hores, els dies 29 de gener, 5 i 26 de febrer i 4 i 11 de març, respectivament. A més de conèixer les peculiaritats del “diamant negre” de la cuina, cada un d’ells comptarà amb la participació de diferents cellers de la Terra Alta.

Una de les novetats que es va introduir l’any passat i que va funcionar molt bé van ser els tallers de productes del territori. Aquest any, hi participaran la Mancomunitat de la Taula del Sénia amb la degustació d’olis d’oliveres mil·lenàries, el dia 30 de gener, Productes Morella, el 6 de febrer i diferents cellers de la denominació d’origen de la Terra Alta, el 5 de març.

“Morella Negra”2-Gent degustant els plats protagonitzats per la trufa

Una de les grans novetats d’aquest any és la combinació que es realitzarà de la gastronomia i la literatura amb el certamen “Morella negra”. Aquest consistirà en un cap de setmana de protagonisme de la trufa i la novel·la negra. El divendres 19 de febrer s’inaugurarà aquest certamen i la Llotja de l’ajuntament es convertirà en un espai “gastro-literari”. Els restaurants la Fonda, la Fonda Moreno, Vinatea i Marquès de Cruïlles s’encarregaran de la part gastronòmica d’aquests tres dies. Pel que fa a la part literària, el dissabte 20 de febrer tindrà lloc la taula rodona “Realitat i ficció”, moderada per José Martí Gómez, i en la qual es confrontarà el món del delicte i el crim des de casos reals, amb la participació del ex -fiscal en cap del TSJC, José María Mena, i des de la seua plasmació en la ficció, amb diversos escriptors. Al dia següent, la taula rodona portarà per títol “Novel·les, escriptors i territori”, estarà moderada per Xavi Borrell i el protagonisme serà per al lloc dels fets. En ella, participaran Pere Cervantes, Àngel Gil Cheza i Isidro Garrido.

Premi Turisme de Morella
En la jornada d’avui també s’entregarà el premi Turisme de Morella, que anualment lliura el Patronat de Turisme de la localitat. Aquest any, se li ha concedit a la marca de bombons Ferrero Rocher, per la seva contribució a la promoció de Morella a través de la campanya “un poble bonic i bo”. Cal recordar que aquesta campanya ha estat la més important per a la localitat en els últims anys i s’ha aconseguit una repercussió extraordinària a nivell nacional. Morella va ser seleccionada entre els tres finalistes de la campanya i va aconseguir el major nombre de vots. Per això, Ferrero Rocher va celebrar la festa del seu 25è aniversari en aquest municipi i va instal·lar una il·luminació especial que es podrà gaudir fins al pròxim 24 de gener.
Per tot això, el Patronat de Turisme de Morella va decidir fa unes setmanes premiar aquesta contribució a la promoció de la localitat i avui es lliurarà aquest reconeixement.