Les obres de la N-232 contemplen 2’1 milions per a la protecció ambiental de la zona

591
PUBLICITAT

Nota de premsa de Partit Popular Província de Castelló

El projecte del Govern del PP per aquesta gran obra inclou una inversió concreta per adequar la nova carretera a l’entorn natural de la zona

Barrachina: “El PP aposta per invertir a Castelló i per les infraestructures útils mentre el PSOE arruïna tot el que toca”

Les obres de la N-232 que el Govern d’Espanya preveu iniciar en breu contemplen una partida de 2,1 milions d’euros per a la protecció ambiental de la zona. En concret, el projecte que el Ministeri de Foment ha impulsat per la província amb un cost total de 42 milions d’euros, inclou plantacions, la reducció de talussos amb murs ecològics, pantalles acústiques, restauració de les zones alterades i un seguiment ambiental de les obres.

El port de Querol és la principal via de comunicació entre les comarques del Maestrat i dels Ports i l’aragonesa del Baix Aragó, així com una de les principals eixides al mar Mediterrani per a les comunitats del nord-est d’Espanya. En les obres que s’escometran a Castelló es realitzarà una important rectificació de la calçada amb la supressió d’unes 60 corbes, en particular a partir de Morella i en direcció a la costa, atès que es tracta d’un tram molt accidentat que salva un gran desnivell i creua contínuament rius i barrancs, de manera que abunden els ponts i els passos estrets.

Una obra que ha desbloquejat el Govern del PP després que el PSOE haja boicotejat totes les inversions per a la província de Castelló quan ha governat. “És curiós que totes les obres, totes, des de l’UJI a qualsevol tram d’autovia o l’AVE els haguen construït els governs del PP”, ha advertit avui el portaveu de la comissió de Foment, Miguel Barrachina.

No en va, les obres de la N-232 “suposen una mostra del compromís del Govern d’Espanya amb Castelló”. El diputat recorda que “el PSOE va eliminar l’AVE a Castelló i obres com la N-232 i, a canvi, va apostar per la ruïna del Castor que avui dia compta amb diversos alts càrrecs socialistes imputats”. Les xifres són contundents i entre la passada legislatura i els actuals pressupostos generals de l’Estat, el Govern del PP licita més de 559 milions d’euros a través d’obres i infraestructures útils per a Castelló.

En primer lloc als 83,3 milions d’euros destinats a la variant de la N-340 entre Peníscola i Vinaròs l’obra es va culminar el passat mandat i que ha suposat un alleujament per al trànsit a la zona del Maestrat ja que millora la fluïdesa i la seguretat de 18.000 vehicles diaris. A això se li uneix l’AVE a Castelló que amb una inversió de 171 milions d’euros i que connecta Castelló amb Madrid en dues hores i 20 minuts i millora, a més, les freqüències.

Ara mateix el Govern està portant a terme una obra de millora de la via fèrria entre Sagunt-Segorbe-Terol que transcorre per 60 quilòmetres a la província de Castelló i que descongestiona la via al pas per la Plana i millora el trànsit de mercaderies. L’obra total puja a 335 milions dels quals una gran part afecten Castelló. Així mateix, cal recordar que el ministre de Foment, Íñigo Gómez de la Serna, ha anunciat una una inversió de més de 1.000 milions per a la construcció d’una plataforma per al corredor Mediterrani.

Barrachina ha destacat que “mentre el PP aposta per invertir i per les infraestructures estris, el PSOE aposta per arruïnar Espanya i tot el que gestionen”.