Javier Moliner, president provincial, presentant l'administració electrònica
Javier Moliner, president provincial, presentant l’administració electrònica

-Nota de premsa-

Un total de 200.000 ciutadans de la província de Castelló podran realitzar els seus tràmits administratius municipals via telemàtica des de tot tipus de dispositius mòbils a partir de 2015. Així ho ha anunciat aquest matí el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, en confirmar la inversió de 700.000 euros per implantar la seu electrònica en totes les localitats de fins a 20.000 habitants. Video de l’administració electrònica:

PROYECTO DE MODERNIZACIÓN DE LA DIPUTACIÓN DE CASTELLÓN from La Truca Estudio on Vimeo.

 

La jornada ’24 hores al servei del ciutadà “ha servit d’escenari per explicar a un centenar d’alcaldes i secretaris municipals tot el procés que iniciarà la institució provincial, a partir d’octubre, per tal d’instal · lar l’eina en els portals web dels consistoris i fer-la accessible a la ciutadania.

“La nostra tasca és facilitar les coses a vosaltres, als que esteu al capdavant del servei públic en els vostres pobles, i restar càrrega a l’administració per invertir en el ciutadà. És hora de fer un pas més per a l’adaptació definitiva dels nostres ajuntaments a la seu Electrònica, és hora de sumar a la burocràcia intel.ligent el servei ciutadà eficient “, ha apuntat Moliner.

La Seu Electrònica permetrà al ciutadà realitzar fins a un total de 280 tràmits via online, des de l’ordinador o dispositiu mòbil, entre els quals destaquen com més demandades les sol · licituds de llicències i permisos municipals, certificats d’empadronament, inscripcions a activitats o el pagament de tributs .

-Una província oberta les 24 hores

D’aquesta manera, tota la província de Castelló, ja que els grans municipis que no reben l’ajuda provincial implantaran l’eina amb els seus recursos, es posarà al servei del ciutadà les 24 hores del dia durant els 365 dies de l’any, accessible des de qualsevol punt del món i preparada per gestionar de forma més àgil i econòmica.

Respecte d’això, Moliner ha afegit que “amb la seu electrònica no només desapareix el paper, sinó també els horaris, les distàncies, les cues i les despeses i s’optimitza el temps dels funcionaris perquè el facin servir en altres prioritats. Es tracta d’una eina ha vingut per quedar-se, perquè l’Administració del segle XXI no pot seguir tramitant com al segle XIX “.

Segons el Servei Provincial d’Assessorament a Municipis, que coordina el diputat Pablo Roig, la seu electrònica suposa una petita revolució a nivell municipal que comporta flexibilitat, optimització de recursos, proximitat, agilitat i reducció de càrregues administratives i de costos. Un estalvi important per a les arques municipals que, per exemple, per a un municipi de 3.300 habitants com La Vilavella pot arribar fins als 30.000 euros anuals.

A la jornada també ha participat l’alcalde de Xilxes, Vicente Martínez, que ha explicat l’experiència del seu Ajuntament amb aquesta iniciativa, i els directius de l’empresa esPublico, encarregada d’implantar el sistema.