La Diputació promou l’activitat econòmica ramadera dels Ports amb 14.000 euros per a la Fira de Morella i Carns de Morella

652
PUBLICITAT

Fira de Morella-Nota de premsa-

Promoure el consum dels productes autòctons de la comarca dels Ports i dinamitzar l’activitat econòmica als seus municipis és una prioritat tal per la Diputació de Castelló que la institució destinarà enguany 6.000 euros a l’organització de la Fira de Morella i 8.000 euros a l’Ajuntament de Morella per a la promoció del consum de carn de la localitat, ‘Carns de Morella’. A això cal sumar la cessió d’una vintena d’animals de la granja provincial d’Ares per a la fira, i que estan valorats en uns 3.000 euros.

 
El diputat de Desenvolupament Rural, Domingo Giner, ha participat avui a la 758ª edició de la Fira de Morella que es desenvolupa durant tot el cap de setmana a la capital dels Ports. Allà ha explicat que “aquesta aportació respon a l’esforç que la institució provincial està desenvolupant per contribuir a la dinamització econòmica del sector agropecuari de Castelló. Tenim una de les fires més antigues i rellevants de la Comunitat, i som molt conscients de la importància que té per a la comarca dels Ports, que concentra gairebé el 50% de la cabanya ramadera de la província de Castelló. L’esforç de la Diputació per seguir millorant el consum dels productes autòctons de Castelló passa també per garantir la continuïtat i impulsar els bons resultats d’aquest tipus d’iniciatives per al sector “.
 
En aquest sentit, la Fira de Morella continua consolidant la seva trajectòria històrica, ja que la d’aquest any és la 758ª edició. Té com a objectiu l’exposició i mostra de béns i serveis amb la finalitat d’afavorir el seu coneixement i difusió, així com nous productes i tècniques en les diferents branques de la producció i els serveis, promovent els contactes i intercanvis comercials, facilitant l’acostament entre la oferta i la demanda i aconseguint una major transparència en el mercat.

Els expositors són, principalment, ramaders d’oví, porcí, boví i equí. També de maquinària agrícola i industrial, de productes agroalimentaris i comercials i de maquinària d’automoció. La seva rellevància queda constatada per l’elevat nombre d’expositors, que el 2013 va superar els 200 expositors.
 
Cal assenyalar que la Diputació ha incrementat aquest any un 25% la seva aportació a les fires comercials de la província, destinant un total de 130.000 euros a aquest tipus d’esdeveniments.
 
Promoure el consum de Carns de Morella
La concessió de 8.000 euros a l’Ajuntament de Morella en concepte d’ajudes per a promocionar el consum de Carns de Morella es contextualitza al suport de la Diputació per promocionar els productes autòctons amb qualitat diferenciada a través d’accions comunicatives que contribueixin a millorar el seu posicionament i consum.
 
Giner ha explicat que “aquesta actuació forma part de la línia de treball que estem duent a terme per fomentar el consum de productes de Castelló i generar oportunitats econòmiques a partir del dinamisme d’aquests sectors en els municipis. Estem activant totes les eines al nostre abast per fomentar el consum de productes de Castelló i millorar el posicionament de qualitat dels mateixos. Creiem que per als ajuntaments en el territori es produeixen productes representatius de la localitat és important tenir aquest recurs que els permet realitzar accions de promoció que porten a aquest objectiu final de generar més oportunitats econòmiques en els nostres pobles “.

Així, aquests ajuts contemplen diversos conceptes que es poden subvencionar: en primer lloc, accions desenvolupades per ajuntaments per a la formació i l’assessorament d’agricultors, ramaders, industrials, i altres professionals del sector en tècniques de producció i transformació d’aliments, així com en l’accés als mercat lligats a aquests productes. També el desenvolupament d’iniciatives per aconseguir una millor caracterització del sector agroalimentari en totes les baules de la cadena. Es contempla a més la realització d’activitats de formació i informació per incrementar el nivell de coneixement pels consumidors a fi d’estimular el consum de productes del seu municipi i la província. Presència en fires i certàmens de referència, i accions de foment turístic en què es doni valor a la cultura del producte de referència i la seva vinculació al patrimoni natural i cultural que defineix el seu àmbit de producció o elaboració.