Diputació de Castelló a Fitur
Diputació de Castelló a Fitur

La Diputació de Castelló té previst intensificar la promoció turística nacional i internacional del destí castellonenc durant els mesos de setembre, octubre i novembre, amb l’objectiu de seguir millorant les xifres de visitants a la província de Castelló, i la seva repercussió positiva en la xarxa empresarial provincial. Així, aquest cap de setmana, el Patronat Provincial de Turisme comença, amb la seva participació en la Soccerex Global Convention de Manchester, un intens quadrimestre de promoció turística que el portarà a tenir presència en un total de 14 fires entre les de proximitat, nacionals i internacionals. Una intensa participació en fires que es completarà amb un complet programa de viatges de familiarització amb líders d’opinió de diferents països.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, s’ha mostrat convençut “l’important que és fer la resta dels nostres esforços durant aquest últim període de l’any. Estar present en els principals fòrums turístics i seguir posicionant entre els líders d’opinió de productes turístics especialitzats com ara el turisme de creuers, l’actiu o el de salut, ens ajudarà molt per seguir millorant les xifres econòmiques del sector, tal i com estem aconseguint en el que portem d’any “.

Presència en 14 fires, vuit d’elles de proximitat
Promoure la presència internacional de Castelló i posicionar la província en productes turístics especialitzats són dues constants en la participació firal del Patronat Provincial de Turisme per a aquests mesos de 2014. La primera de les fires, la Soccerex Global Convention de Manchester, es desenvoluparà del 8 al 10 de setembre com a esdeveniment especialitzat en turisme esportiu, especialment futbolístic. El Patronat facilitarà la presència d’empreses castellonencs que comercialitzen estades i camps d’entrenament per a clubs de futbol.

A aquesta li seguirà la Fira 50 + Utrecht, a Holanda, del 16 al 20 de setembre. Es tracta d’una fira especialitzada en Turisme Sènior. Es va per segona ocasió dins l’estand de Turespaña amb important presència d’empresaris de la província.

Del 23 al 26 de setembre, el Patronat participarà en la IFTM TOP RESA París, a França. En aquest cas, es tracta d’una fira professional amb format workshop, a la qual acudiran empreses de la província amb agenda de reunions tancada, sota el paraigua de Castelló Spain.Del 27 al 30 d’octubre la província serà present a la IGTM International Golf Travel Market que es desenvolupa en el Llac de Como, Itàlia. És una fira professional amb bossa de contractació especialitzada en el mercat de Turisme de Golf, i per això s’habiliten espais de contractació per a empreses especialitzades en golf de la província, dins de l’estand de Comunitat Valenciana. El mes de novembre l’inaugura la World Travel Market Londres, al Regne Unit, del dia 3 al 6 És una de les fires professionals més importants del món. Es va dins de l’estand de Turespaña al costat de la Comunitat Valenciana. I el calendari de fires nacionals i internacionals el tancarà, del 27 al 30 de novembre, la fira INTUR de Valladolid.

Foment de l’excursionisme provincial
El foment del turisme de proximitat entre els mateixos castellonencs és una altra de les màximes que manté la Diputació en l’estratègia turística promocional a implementar en l’últim tram de l’any. Així, a la participació en fires internacionals, cal sumar la presència del Patronat a un total de vuit esdeveniments més pròxims a través dels quals es fomenta l’excursionisme als municipis castellonencs.

És el cas de: la Fira de Morella (del 12 al 14 de setembre), Fira Agrícola de Nules (del 18 al 21 de setembre), Fira de Sant Miquel d’Onda (del 26 al 28 de setembre), Fira Medieval de Mascarell (del 7 al 9 de novembre), Fira de Santa Catalina de Vila-real (30 de novembre), la Fira de Sant Andreu de Cabanes (del 28 al 30 de novembre), la Fira de la Immaculada Segorbe (del 6 al 8 de desembre), i la 668ª Fira de Tots Sants Cocentaina (del 31 octubre al 2 de novembre).