Nota de la Diputació de Castelló

El Patronat Provincial de Turisme està treballant en la Fira de Saragossa amb operadors turístics i majoristes del mercat nacional

La Diputació de Castelló ha iniciat una estratègia encaminada a incentivar l’arribada de turistes des del nord d’Espanya fins a la província amb vista a que es puga incrementar el nombre de visitants una vegada estiguen finalitzades les obres a la N232 a l’alçada del Port de Querol. Amb este objectiu està treballant aquesta setmana a ARATUR, que se celebra a la Fira de Saragossa.

El treball en este certamen s’està centrant en reunions amb operadors turístics i majoristes del mercat nacional, especialment els que treballen amb Aragó i País Basc com a mercats emissors. Atraure el turisme de proximitat és una de les prioritats del Patronat Provincial de Turisme per seguir desestacionalitzant el mercat hoteler castellonenc.

El vicepresident Andrés Martínez, que també ha estat treballant a Saragossa esta setmana, ha explicat que “es tracta d’un nínxol de mercat que al marge de ser important avui en dia, pot experimentar un creixement extraordinari quan el Govern finalment acabe les obres al port de Querol “. En esta línia, assenyala que “este tram deixarà de ser un tap per a l’arribada de turistes i mercaderies al nord de la província i els nostres empresaris estaran més equilibrats amb els d’altres territoris a l’hora de competir pels mercats d’Aragó i el País Basc “.

Cal recordar que la Direcció General de Carreteres, dependent del Ministeri de Foment, ja ha adjudicat les obres de condicionament del Port de Querol, entre els quilòmetres 46,300 i 54,900 de la carretera N-232, per gairebé 40 milions d’euros. El tram Barranc de la Bota-Masia de La Torreta discorre íntegrament pel terme municipal de Morella.

Les característiques de la N-232 en el tram esmentat, que presenta una inclinació pronunciada a la pujada al propi port de Querol, han motivat la necessitat d’estes obres per millorar la seua capacitat, funcionalitat i seguretat viària. Els 7,75 quilòmetres de longitud del seu traçat discorren a l’entorn del corredor que ocupa actualment la N-232, creuant les muntanyes de Vallivana. Es construiran 12 estructures, de les quals huit són viaductes, un pas superior, dos passos inferiors i un fals túnel.