Final d'una de les etapes
El Govern Provincial inclourà en la Guia Turística de la “Vuelta” el turisme gastronòmic i patrimonial com a pilars estratègics
Martínez: “Productes i punts patrimonials d’interès van a tenir una gran finestra promocional dirigida a milions de persones”

La Diputació de Castelló exportarà la gastronomia castellonenca i el patrimoni històric de la província a milions de persones a través d’una trentena de canals televisius internacionals i a TVE a través de la “Vuelta a España”. Així, el Govern Provincial inclourà en la Guia Turística de la “Vuelta” tot el referent al turisme gastronòmic provincial amb la marca Castelló Ruta de Sabor i al turisme patrimonial amb Camins del Penyagolosa de cara a que els locutors que retransmeten aquesta important competició oferisquen en el seu relat els aspectes més importants de sengles productes.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “es tracta d’un recurs molt important, doncs garantim el correcte esment dels principals aspectes turístics dels diferents pobles que val la pena destacar per a que els turistes que es decidisquen a visitar la província els cerquen i consumisquen. Determinats productes gastronòmics, determinats punts patrimonials pels que travessa la “Vuelta”, especialment en l’etapa que acaba a Llucena amb Camins del Penyagolosa, van a tindre una gran finestra oberta a milions de persones d’audiència potencial que estaran seguint aquesta competició de referència en tota Europa”.

Cal tenir en compte que només a través de la retransmissió en directe de Televisió Espanyola, les dues etapes de la “Vuelta” a Castelló acumularan més de tres milions de persones, als que cal sumar tant el seguiment de la resta de canals, com les visualitzacions que es produïsquen en altres suports audiovisuals en diferit, superant àmpliament la franja dels set milions de potencials turistes.

“Tots ells podran comprovar com aquest escenari esportiu únic que és la província de Castelló té a més una oferta complementària extraordinària que ens fa ser el millor rebost del mediterrani i tenir un interior carregat de patrimoni que fa les delícies dels qui el visiten i recorren”, ha assenyalat el vicepresident Martínez.

Traure el màxim rendiment al pas de la “Vuelta” per Castelló

Aquesta acció per part de la Diputació forma part del treball que el Govern Provincial està duent a terme perquè el pas de la “Vuelta” per la província revertisca en el màxim benefici directe i indirecte per als pobles, especialment per als 23 termes que travessen les dues etapes de la competició, el 5 i el 7 de setembre.

A aquesta iniciativa se sumen altres com ‘la Vuelta pasa por aquí’, el disseny de les etapes amb la visualització del mar i la muntanya de Castelló, la implicació dels municipis, la difusió de vídeos a través de Xarxes Socials, el ‘descobriment’ i millora de zones com el Mas de la Costa de Llucena i la inclusió d’una jornada de descans en la qual les més de 4.000 persones que formen part de la infraestructura de la competició podran consumir i gaudir del turisme de la província de Castelló.