La Diputació destina 84.494 euros a plans estratègics en 23 municipis

717
PUBLICITAT
Amb aquesta línia d’ajuts recentment aprovada el Govern Provincial consolida la seva aposta per millorar el futur dels pobles

La Diputació de Castelló es segueix consolidant com la principal institució aliada dels municipis de la província per planificar el seu turisme com una oportunitat econòmica durant tot l’any. Així, el Consell Plenari del Patronat Provincial de Turisme ha aprovat ja un total de 84.494 euros d’ajudes per a la col·laboració en plans estratègics a 23 municipis de la província per ser més ambiciosos en aquest àmbit i atraure més visitants durant tot l’any fomentant el ocupació i les oportunitats en aquest sector.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “si volem ajudar a consolidar població en els nostres pobles hem de ser capaços de col·laborar amb els ajuntaments per generar oportunitats laborals i econòmiques als pobles durant tot l’any. El turisme obre moltes oportunitats als municipis amb menys recursos econòmics de la nostra província, que són majoritàriament grans tresors com a destinacions turístiques i que necessiten aquesta ajuda per donar-se a conèixer i poder treure el millor de si mateixos de cara a rendibilitzar les seves potencialitats per tenir millors oportunitats de futur”.

Així, aquests plans estratègics de Turisme es plantegen com a eines fonamentals per dissenyar el model turístic que ha de tenir un municipi durant els propers anys i servir com a eina de planificació i promoció turística, així com per definir les línies mestres que podran orientar les accions a desenvolupar pels agents públics i privats del sector turístic.

Estratègies municipals alineades amb la provincial i autonòmica

Una de les claus per valorar la importància d’aquests plans estratègics a realitzar en municipis i mancomunitats és que estaran totalment alineats amb el Pla Estratègic de Turisme de la Comunitat Valenciana i amb el Pla de Màrqueting Turístics del Patronat Provincial de la Diputació.

Objectiu: fer del turisme una oportunitat durant tot l’any

Desestacionalitzar el turisme en els pobles de Castelló i desenvolupar totes les oportunitats que aquest sector obre als ciutadans de la província són les claus d’aquest ajut de la Diputació als pobles que camina en coherència amb l’acció de Govern liderada per Javier Moliner. Sense anar més lluny, i en aquest mateix sentit, el president ha llançat dues noves iniciatives relacionades amb el turisme de festivals de la província, ‘Terra de Festivals’ i ‘Fidelitza Castelló’.

En aquest mateix objectiu es contextualitzen importants iniciatives com Castelló Ruta de Sabor, el desenvolupament de més de 200 esdeveniments en la línia de turisme esportiu, i l’impuls al turisme sènior en els pobles de Castelló amb el programa Castelló Sènior, tots ells claus per al foment de la consolidació de població especialment en els municipis més menuts.