Fins a 34 municipis tenen informadors turístics per a atendre als seus visitants en el bec més alt de l'estiu gràcies a la Diputació
Fins a 34 municipis tenen informadors turístics per a atendre als seus visitants en el bec més alt de l'estiu gràcies a la Diputació

Fins a 34 municipis de tota la província estan a ple rendiment i disposen d’informadors turístics per a atendre als seus visitants en els dies més intensos de la campanya estival gràcies a la Diputació de Castelló. Gràcies a la línia d’ajudes perquè els ajuntaments puguen disposar de guies, es multipliquen les oportunitats turístiques no solament a l’estiu, sinó durant tot l’any en molts casos.

Per a açò, el Patronat Provincial de Turisme ha distribuït una línia de subvencions de 208.541,39 euros perquè contracten a aquest personal turístic. 34 ajuntaments, que enguany ha pujat a 34 pobles enfront dels 30 de l’any passat. Aquestes subvencions suposen entre el 50% i el 95% de la despesa dels diferents municipis i estan destinades a ajuntaments integrats en la Xarxa Tourist Info.

El vicepresident responsable de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “la Diputació de Castelló aposta per dotar als ajuntaments de recursos turístics perquè puguen oferir un servei de qualitat als visitants”.

Martínez ha posat en valor aquestes ajudes, amb les quals “facilitem un recurs fonamental per als ajuntaments, ja que amb aquests professionals millorem l’atenció al visitant, generem producte turístic i vam crear ocupació en el sector, amb la contractació de persones formades que mantenen la seua activitat durant tot l’any”.

En aqueix sentit, Martínez ha explicat la “important labor que compleixen aquests informadors turístics, que atenen al visitant quan es desplaça al municipi, però que a més estan realitzant una labor de promoció en canals digitals com les xarxes socials que visibilitza els tresors turístics dels nostres pobles”.

Entre les labors dels informadors turístics es troben atendre als visitants en l’oficina de Turisme, realitzar visites guiades pels museus i atractius del poble, promocionar l’oferta turística en altres destinacions i en xarxes socials o coordinar accions i esdeveniments durant tot l’any que servisquen com a reclam turístic i cultural.

Nous llocs de treball
Cal tenir en compte que al costat de la millora de l’atenció al turista, la creació d’ocupació és l’objectiu clau d’aquesta iniciativa del Govern Provincial, també d’acord al seu objectiu de consolidar població en els pobles més xicotets de la província.

En aquest sentit, la Diputació de Castelló és l’única institució que té una línia d’ajudes perquè aquests municipis puguen millorar les seues oportunitats de dinamització turística. “Crear un lloc de treball sempre és important, però a més en el cas d’un poble xicotet pot ajudar al fet que una família es plantege quedar-se a viure durant tot l’any. I açò és el que volem, pobles amb gent i serveis els 365 dies de l’any, ajudar-los a generar aqueixes oportunitats per a frenar la tendència migratòria de població de l’entorn rural a l’urbà de la província”, ha incidit el vicepresident de la Diputació.

Els 34 municipis que expliquen enguany amb informadors turístics de la Diputació són Albocàsser, Alcalà de Xivert, Almenara, Ares del Maestrat, Benassal, Benicarló, Benicàssim, Borriol, Cabanes, Castelló de la Plana, Catí, Xilxes, Cinctorres, Cirat, Forcall, Xèrica, La Pobla de Benifassà, La Salzadella, Moncofa, Morella, Navaixes, Nules, Onda, Orpesa, Peñíscola, Sant Mateu, Sogorb, Tírig, Torreblanca, Traiguera, Vilafamés, Vilafranca, Vinaròs i Xilxes.