El pont, amb un cost de 2,4 milions d’euros, va començar a construir-se en 2008, però les obres es van paralitzar pels problemes de l’empresa que va iniciar les obres i la manca de liquiditat de la Generalitat Valenciana.
El nou tram té una longitud d’un quilòmetre i mig i també permet evitar el pas de vehicles pel costat de Sorita, millorant així la seguretat viària dels seus veïns.
La millora de la carretera CV-14 està inacabada des de fa més de 15 anys, ja que queda per millorar un tram entre Sorita i el santuari de la Balma. A més les corbes que segueixen cap a la província de Terol tampoc estan en el millor estat.
-Trànsit de camions i turistes
L’eix Aguaviva-Sorita-Morella és una alternativa al de la carretera N-232 per als camions que transporten terra des de les mines de Terol fins a les taulelleres de Castelló. De fet, amb la reactivació de l’activitat en les empreses del taulellet el trànsit de camions s’ha incrementat en els últims mesos.
Així mateix, durant les dates estivals, aquesta carretera tambén és una variant per la carretera nacional, una variant que utilitzen els turistes que des de Navarra i Aragó es dirigeixen cap a la costa del Baix Maestrat.