“Els Ports és Autèntic”, primera marca turística de Castelló en Instagram
“Els Ports és Autèntic”, primera marca turística de Castelló en Instagram

Els Ports és Autèntic” s’ha convertit en la primera marca turística de la província de Castelló que supera els 10.000 seguidors en Instagram, la xarxa social de moda. Un fet “impensable” fa poc més d’un any i mitjà, quan va nàixer aquesta marca i la seua va començar la promoció. En les pròximes setmanes, s’intensificaran les accions promocionals, amb la finalitat de donar a conèixer els encants del territori i la central de reserves comarcal, que cada vegada compta amb més usuaris i reserves.

La marca “Els Ports és Autèntic” va nàixer gràcies al Pla de Dinamització de la Comarca dels Ports. La presentació d’aquest es va produir al desembre de 2016 i poques setmanes després va començar la promoció per diferents mitjans i canals. Una de les apostes importants de la mateixa ha sigut l’aposta per les xarxes socials, utilitzant-se vídeos, fotografies i informació cuidades, que pretenen donar a conèixer el potencial turístic de la comarca. En poc més d’any i mitjà, es compta amb una comunitat de 5.000 seguidors en Facebook i el doble en Instagram. A més, s’han pujat més de 40 vídeos a Youtube o s’actualitza diàriament Twitter. Tot, amb una estratègia de promoció 2.0 que arriba cada vegada a més usuaris.

La dada més espectacular és el creixement en Instagram. Per a aconseguir-ho, s’ha aconseguit la implicació de la comunitat d’usuaris, ja que diàriament es comparteixen imatges que els usuaris comparteixen amb el hashtag #ElsPortsEsAutentic. D’aquesta forma, s’aconsegueix que els instagramers difonguen els encants de les comarca i que existeix aquesta marca, obtenint visibilitat a les seues fotografies. En aquest 2018, s’han penjat més de 2.500 fotografies a aquest hashtag, la qual cosa significa una gran implicació de la comunitat.

Nous projectes
La Mancomunitat dels Ports ja ha publicat les noves línies del Pla 2019. A través d’elles, s’apostarà per reforçar el treball realitzat i se centraran en la promoció del territori. Per açò, es van a seguir realitzant fullets que donen a conèixer la comarca i que siguen una informació útil per als usuaris, es va a seguir apostant per les noves tecnologies amb noves aplicacions digitals i es promocionarà el territori amb un Pla de Mitjans.

Finalment, cal recordar que una de les grans apostes d’aquest projecte ha sigut la creació d’una central de reserves comarcal, que permeta reservar l’allotjament, activitats o restaurants des d’una pàgina web comuna. Cada vegada són més els serveis que es poden reservar, ja que els empresaris continuen treballant en aquest projecte comú. L’objectiu també és difondre aquesta gran plataforma i que cada vegada serà més coneguda.