Dansa de la Mort a Morella
Dansa de la Mort a Morella
Dansa de la Mort a Morella

-Nota de premsa-

La música antiga continua sent la gran protagonista a Morella des d’aquest dissabte. Superat ja l’equador del III Curs i Festival Internacional de Música Medieval i Renaixentista, aquest ha tornat a sorprendre per la seva gran participació i varietat de propostes. En la jornada d’ahir, la localitat dels Ports va acollir la representació, per primera vegada, de les danses de la cort d’Alfons el Magnànim, en un espectacular concert a càrrec de Capella de Ministrers i la Companyia Històrica d’Eva Narejos. A més, el concert va comptar amb la participació del reconegut percussionista Glen Velez, premiat amb quatre Grammy. El curs continua albergant classes de diverses especialitats al matí, conjunts per a instruments i veus a les tardes, els concerts, jamsessions, exposicions o visites guiades i finalitzarà dijous que ve amb l’esperat representació de “La Dansa de la Mort”.

La regidora de cultura, Maria Rallo, ha destacat que “Morella ha apostat sempre per la cultura i per comptar amb grans artistes que mostren el seu talent a la localitat i que també amplien la nostra programació dirigida a veïns i visitants”. En aquest sentit, assenyala que “aquest curs de música està comptant amb una gran varietat de propostes, com el nou concert d’anit, i amb una gran participació, com mostren els més de cent alumnes i professors de diverses parts del món que estan durant aquesta setmana a la localitat o els centenars de veïns que ja han assistit als primers concerts”.

Capella de Ministrers va recuperar anit, a partir de la investigació realitzada juntament amb la especialista italiana Cecilia Nocilli, les coreografies, la indumentària i l’atrezzo de les danses que es ballaven a la Cort d’Alfons el Magnànim a Nàpols, en ple ‘Quattrocento’, segle d’Or de la Corona d’Aragó. ‘Quattrocento: música i dansa del segle XV a la Corona d’Aragó “, va ser un espectacle ple de color i atreviment que va situar al públic en el context del segle XV com a bressol del Renaixement. Un segle on l’art, la dansa i la música representaven l’ostentació més exquisida del poder.

Carles Magraner, amb la participació de la companyia de dansa històrica d’Eva Narejos i del conjunt musical Lucentum XVI, va recollir en aquest espectacle un compendi musical per a gran formació instrumental. Peces del cançoner de Montecassino i de músiques vinculades a les corts aragoneses a Nàpols i danses anònimes dels tractats de Piacenza o Cornazano, de les quals encara avui es conserven les seves coreografies. El repertori musical escollit per aquest programa representa un exemple molt complet de la circularitat entre estil popular i estil culte del florilegi musical i coreic de la cort catalano-aragonesa en els entreteniments teatrals del Quattrocento de la Corona d’Aragó.