Nota de premsa de la Diputació de Castelló

“Castelló Ruta Sabor fomenta les oportunitats laborals en sectors tradicionals vinculats a la nostra gastronomia”

La marca de productes autòctons que impulsa la Diputació per potenciar les oportunitats del sector agroalimentari, Castelló Ruta de Sabor, incorporarà el peix de la província com un dels productes més emblemàtics de la gastronomia provincial. Així ho ha anunciat el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, després de reunir-se amb els secretaris de les principals confraries de pescadors de Castelló (Manuel Albiol, de Castelló, Agustí Claramonte, de Borriana, Jaume Frederic, de Vinaròs, Silvia Ferrer, de Benicarló i Jesús Martínez, de Peníscola).

La trobada de treball tenia com a objectiu establir les bases per a la incorporació del peix de Castelló dins del projecte i la creació de la sectorial del peix que serà la que estableixi els requisits per a l’ús de la marca, tal com ja passa en altres sectors .

Així, tal com ha explicat el diputat Roig, “la qualitat i l’origen són dos valors claus en la marca Castelló Ruta Sabor, i és per això que tots estem d’acord en que la condició perquè el peix pugue utilitzar la marca és que sigui procedent de llotja i que vingue identificat amb la data de captura i desembarcament “. En aquest sentit, el diputat ha concretat que “només estarà permesa la incorporació del peix de piscifactoria en el cas de les aigües continentals amb la truita de riu, la resta han de ser peix i marisc salvatges i alimentats de manera natural”.

-6.000 caixes que identificaran Castelló Ruta de Sabor

Per tal de facilitar la identificació del peix de Castelló Ruta de Sabor, aquest arribarà des de les embarcacions fins a la sala de subhastes, i més tard a peixateries i restaurants carregat en 6.000 caixes que la Diputació va a editar amb el logotip de la marca que identificaran que el peix procedeix d’aigües de Castelló.

En aquest sentit, Castelló Ruta de Sabor en col·laboració amb les confraries de pescadors, vetllarà per la correcta comercialització, evitant l’adulteració de les caixes amb exemplars pescats en altres llocs o importats i la utilització de la marca en comerços no autoritzats. Per a això, es duran a terme controls periòdics en què es justificarà el producte en venda mitjançant factures i documentació aportada per la llotja.

-Difusió d’espècies de gran qualitat

La part divulgativa i de posada en valor del producte també és molt important entre les funcions de Castelló Ruta de Sabor. És per això que a través de la marca es realitzarà un especial esforç per impulsar els peixos i mariscs de gran qualitat que són menys valorats, com pot ser per exemple el moll. Encara que es seguirà donant suport al consum d’espècies ‘estrella’ com el llagostí, la galera, la sardina o el ‘cargol punxenc’.

El diputat ha recordat que “Castelló Ruta Sabor és un instrument que hem creat per dotar de més oportunitats als nostres pobles, facilitar que els joves de Castelló trobin feina en els seus pobles a través del major consum dels productes que ens fan trucar-nos la millor rebost de la Mediterrània. En aquest cas parlem de pesca, d’un ofici tan tradicional en tots els nostres pobles costaners, cosa que es pot traslladar als agricultors, ramaders, artesans, i pel que estem disposats a seguir treballant “.

Actualment ja hi ha 61 productes adherits a la marca Castelló Ruta de Sabor. Tota la informació es pot consultar a www.castellorutadesabor.es