Castelló Ruta Sabor convocarà el sector hostaler de la província per impulsar l’ús de la marca en els establiments

615
Castelló Ruta de Sabor
PUBLICITAT

Castelló Ruta de SaborLa marca ‘Castelló Ruta Sabor’ que impulsa la Diputació de Castelló té previst convocar en els propers dies la taula sectorial de prescriptors que estarà formada pels principals col·lectius representants del sector hostaler i turístic de la província. L’objectiu d’aquesta trobada serà el d’impulsar l’ús i la presència de la marca guia de productes autòctons de Castelló en els establiments de la província.

 
El diputat de Desenvolupament Rural, Domingo Giner, ha explicat que “en aquesta primera trobada compartirem tota la informació amb els representants del sector, perquè també ells ens comentin les seves inquietuds i propostes de cara a millorar el procés d’implementació de la marca . Després haurem d’estudiar conjuntament els criteris d’ús de la marca en els establiments que s’adhereixin a la mateixa . La finalitat última és que el consumidor de la província visualitzi aquest element diferenciador com a garantia que està consumint productes de qualitat de la província de Castelló : aigües , vins , carns , pa , peix , hortalisses , etc”.
 
Cal assenyalar que ” Castelló Ruta Sabor ‘ està ultimant la redacció d’una memòria tipus que facilitarà l’accés de les empreses a la marca . Així , la selecció està elaborant un total de dotze models de memòries a manera de formularis a través dels quals les empreses de cada subsector coneixeran els requisits tècnics que es requereixen del seu producte o establiment per tramitar la seva entrada a Castelló Ruta de Sabor .

En aquest sentit , ja s’han reunit cinc de les 12 comissions sectorials previstes com a part de Castelló Ruta Sabor . Així , ja s’han formalitzat les sectorials d’oli , vi , aigües minerals , fruits secs i hortalisses , a les quals els seguiran altres durant les properes setmanes : productes micològics , lactis , dolços ( rebosteria i forn ) , aigua i prescriptors ( hostaleria , restauració i punts de venda ) . Un cop constituïdes les meses sectorials per fixar els barems exigits perquè els productors castellonencs entrin sota el paraigua de ‘ Castelló Ruta Sabor ‘ , arribarà el moment de treure els productes al mercat amb la nova marca geogràfica de qualitat i de millorar el seu potencial i la rendibilitat per als productors castellonencs .
 
Són més de 160 empreses de la província les que s’han interessat en formar part de la marca Castelló Ruta Sabor , que compta ja amb ambaixador de qualitat amb el xef Miquel Barrera , primer estel Michelin de la província .