Nota de premsa de la Diputació de Castelló

El Govern Provincial afavoreix la creació de la marca ‘Alt Maestrat, human land’ impulsada per Ares, Benassal, Catí i Culla

La Diputació ha materialitzat el seu compromís amb el desenvolupament i creixement turístic de l’interior de la província a través de la presentació del Pla de Competitivitat Turística de l’Associació Turística de l’Alt Maestrat i la marca turística ‘Alt Maestrat, human land’, possible gràcies al conveni signat entre l’associació, Govern Provincial i Agència Valenciana de Turisme.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha participat en la presentació d’una iniciativa impulsada pels municipis d’Ares del Maestrat, Benassal, Catí i Culla i que té per objecte el “vertebrar els principals actius turístics de la zona. La nostra província té un interior envejable que encara està per descobrir per a molts amb un patrimoni immillorable i una oferta hotelera i gastronòmica que fa del món rural castellonenc un espai que enamora a qui el coneix”.

És per això que des del Govern Provincial “estarem al costat de totes aquelles iniciatives que ambicionen fer d’esta realitat una font inesgotable d’oportunitats per al creixement econòmic i laboral de la comarca. Liderar el desenvolupament del nostre territori i igualar les seues oportunitats en un dels eixos estratègics que marca la gestió d’aquesta administració i per això treballarem de forma decidida perquè l’interior castellonenc puga explotar al màxim els seus recursos turístics”.

430.000 euros per impulsar el turisme d’interior

En este sentit, Roig ha ressenyat que el desenvolupament d’esta nova marca, que s’enquadra dins de l’estratègia que portarà al Govern Provincial a invertir 430.000 euros en programes de Competitivitat Turística a l’interior, “ambiciona construir una destinació conjunt sota el paraigua del Alt Maestrat que permeta materialitzar una destinació rural, capaç de diferències i atreure més visitants a tota la comarca”.

Amb este objectiu, el pla impulsat pels quatre ajuntaments i possible gràcies al suport de la Diputació, està obert a la resta de municipis de la comarca per “articular amb més força una oferta turística atractiva a mitjà i llarg termini”.

Consolidació del territori

El diputat responsable de Desenvolupament Rural ha posat en valor l’aposta pel desenvolupament turístic de l’interior de Castelló “ja que suposa una aposta pel creixement i la proliferació de més i millors oportunitats per al món rural castellonenc. L’interior de la província té en el turisme una font inesgotable d’oportunitats per atreure riquesa i amb ella, generar ocupació i consolidar la seua població”.

No en va, Roig ha recordat que la lluita contra la despoblació a les zones rurals de la província “és un objectiu prioritari per a esta administració que té en la campanya Repoblem, i totes les accions estratègiques que la representen, el seu principal eina. Esta iniciativa turística, igual que totes les realitzades a l’hora de millorar la qualitat de vida dels veïns de l’interior i potenciar el patrimoni gastronòmic, històric i natural de l’interior, tenen com a objectiu últim el que ningú haja d’abandonar el seu poble per falta d’oportunitats”.