16 restaurants d’Albocàsser , Ares del Maestrat , Benassal , Catí , Culla i Sarratella inicien els menús de la tòfona

703
Tòfona
PUBLICITAT
Tòfona

-Nota de premsa-

Un total de setze restaurants dels municipis d’Albocàsser , Ares del Maestrat , Benassal , Catí , Culla i Sarratella començaran demà les III Jornades Gastronòmiques de la Tòfona que impulsa la Diputació de Castelló a la zona del Maestrat i que es desenvoluparan durant els caps de setmana de gener , febrer i març.

El diputat provincial de Turisme d’Interior , José Pons , ha destacat que “el repte amb què afrontem la tercera edició d’aquestes jornades ja consolidades és superar el ja de per si positiu impacte de 1.200 menús servits en 2013 . La prova que les jornades estan funcionant bé és que aquest any s’incorpora un nou municipi , Ares del Maestrat , amb dos establiments més , amb el que dóna bona prova de l’efecte dinamitzador que estan tenint aquestes jornades en els municipis i establiments on es desenvolupen ” .

Així , la institució provincial consolida el seu treball per vincular el turisme a la gastronomia i la cultura de la província per multiplicar l’impacte de les Jornades Gastronòmiques de la Tòfona que en aquesta tercera edició incorpora com a novetat el que s’ha anomenat ‘ Escapada Gourmet ‘ , a través de la qual cada comensal del menú temàtic de la tòfona obtindrà una entrada per visitar alguna de les exposicions de La Llum de les Imatges , ubicades a Catí , Culla , Vinaròs i Benicarló .

D’aquesta manera , els visitants podran degustar , per un preu de 29 euros , la gastronomia elaborada amb un producte exclusiu com és la tòfona melanosporum , que creix en zones amb condicions molt concretes com el Maestrat , i completar la seva escapada amb un recorregut per una de les mostres culturals i religioses més importants de la Comunitat Valenciana com és la Llum de les Imatges . S’hi podran contemplar , en edificis històrics de la província restaurats per a l’ocasió , més de 300 obres portades de diferents centres com el Museu del Prado , el Museu Arqueològic Nacional o la Reial Acadèmia de Sant Fernando .

Objectiu : millorar l’impacte de 1.200 menús addicionals
A més, aquestes terceres jornades neixen amb l’objectiu de seguir millorant les xifres de turistes i d’impacte sobre l’activitat econòmica dels municipis . Un ambiciós objectiu , ja que la passada edició de les Jornades Gastronòmiques de la Tòfona Negra dels Ports – Maestrat van suposar per als establiments participants 1.250 menús addicionals als habituals , un 25 % més que en la primera edició . L’impacte de les jornades i de la mostra que es va celebrar a Culla va suposar la visita d’unes 3.500 persones als municipis participants , amb un impacte econòmic estimat en més 100.000 euros .

El diputat de la comarca , Pablo Roig , ha explicat ” la importància que tenen aquestes jornades per als establiments de la zona , que veuen com millora la seva activitat en mesos tradicionalment considerats com a temporada baixa . És la prova que compleix amb l’objectiu de dinamitzar econòmicament el territori ” .

Cal assenyalar que , al costat de les III Jornades Gastronòmiques de la Tòfona , tindrà lloc a Benassal el cap de setmana del 8 i 9 de febrer la Fira de la Tòfona amb multitud d’activitats. Allà , s’exposaran productes gastronòmics d’aquest preuat fong , es desenvoluparan jornades formatives sobre tubericultura i es realitzaran diverses exhibicions de recerca de tòfona amb gos i porc senglar , a més d’activitats infantils i lúdiques . Tota la informació es pot consultar al web www.trufaportsmaestrat.es
 
Castelló Ruta Sabor

El suport de la Diputació a prop de 30 fires d’aquest tipus durant tot l’any forma part de l’aposta de la institució provincial per dinamitzar l’activitat turística vinculant al sector agropecuari i gastronòmic .

En aquest sentit , la institució provincial ja ha posat en marxa la marca de productes de Castelló ‘ Castelló Ruta Sabor ‘ , que neix com a fruit de gairebé un any de treball en col · laboració amb el Col · legi Oficial d’Enginyers Agrònoms i l’objectiu més immediat és augmentar el consum de productes de Castelló en aquesta campanya nadalenca .

Castelló Ruta Sabor compta ja amb desenes d’empreses interessades en adherir-se, i ha creat un espai web en www.castellorutadesabor.es on tots els consumidors , productors i prescriptors poden consultar la informació d’aquest treball .